| | «1+1», «Ера», «112 Україна», NewsOne: чи купують їх люди Порошенка?
Социум

«1+1», «Ера», «112 Україна», NewsOne: чи купують їх люди Порошенка?

0
«1+1», «Ера», «112 Україна», NewsOne: чи купують їх люди Порошенка?

«1+1», «Ера», «112 Україна», NewsOne: чи купують їх люди Порошенка?
На початку минулого тижня джерело «Детектора медіа», наближене до фінансово-промислової групи Дмитра Фірташа, повідомило, що нібито Ігор Коломойський за $250 млн у розстрочку поступається людям з оточення Петра Порошенка 50% телеканалу «1+1» (лише каналу – не групи) в обмін на прийнятні для нього умови націоналізації «Приватбанку». Кілька інших джерел у розмові з «ДМ» зауважили, що в «Приватбанку» є заборгованості за виплатою стабілізаційних кредитів. І що нібито саме проблема «Приватбанку» є однією з головних причин відсутності прогресу у перемовинах України з Міжнародним валютним фондом щодо наступного траншу.
Також джерело повідомило, що, нібито, 100% телеканалу «Ера» і по 50% телеканалів «112 Україна» та NewsOne теж переходять під контроль оточенняПетра Порошенка. Зокрема у NewsOne, мовляв, зайшов депутат від БПП Ігор Кононенко. До речі, саме пан Кононенко став першим гостем програмиЄвгена Кисельова «Велике інтерв’ю» на NewsOne. А Ігор Насалик, міністр енергетики та вугільної промисловості, якого пов’язують з Ігорем Кононенком, зараз доволі частий гість каналу. Інше джерело, але також наближене до групи «Інтер», стверджує, що й «112 Україна» нібито теж перейшов під контроль пана Кононенка. Варто нагадати, що ще в липні телеканал «112 Україна» змінив свою структуру власності, закільцювавши її на вісім юридичних осіб. Бізнесмен Андрій Подщипков більше не є офіційним кінцевим бенефіціарним власником каналу і його директором. Натомість дані про нового кінцевого бенефіціара в єдиному державному реєстрі відсутні.
За словами джерела з групи Фірташа, умови угод нібито включають призначення новими власниками або співвласниками «своїх» редакторів та фінансового блоку, але топ-менеджмент залишається на своїх посадах. Також однією з умов було усунення Олега Ляшка з ефіру отриманих під контроль телеканалів. До речі, в липні програма пана Ляшка пішла з ефіру NewsOne – лідер «Радикальної партії» пов’язав це з «політичним тиском» на канал. Так само в липні зі «112 Україна» на NewsOne перейшов народний депутат і телеведучий Сергій Каплін (з осені 2015 року заступником голови Партії простих людей Сергія Капліна є Андрій Подщипков). На NewsOne опинився й екс-ведучий політичного ток-шоу «Чорне дзеркало» (телеканал «Інтер») Євген Кисельов, який спочатку заявляв про перехід на «112 Україна».
28 серпня в ефірі телеканалу «112 Україна» ведуча програми «Люди. Hard Talk. Live» Наталія Влащенко в інтерв’ю з головою парламентського Комітету з питань свободи слова та інформаційної політики Вікторією Сюмар уперше публічно оприлюднила чутку про продаж «1+1». Утім, у її версії йдеться про продаж каналу в обмін на НЕ націоналізацію банку: «У мене є такий інсайд, не знаю, чи підтвердите ви його чи спростуєте. Чи чули ви щось про це? Я це почула сьогодні, і люди, які близькі до дніпропетровської групи, мені офрекордс це підтвердили. Чи правда, що пан Коломойський продає 50% акцій “1+1”структурам, наближеним до Президента, нібито в обмін на гарантію не націоналізації “Привата”, і навіть, нібито, в розстрочку».
Вікторія Сюмар, депутат фракції «Народний фронт», не сказала, чи чула вона про таке, але відповіла наступне: «Мене не запрошують на такі переговори – вони ведуться за зачиненими дверима. Я думаю, ми всі побачимо це по інформаційній політиці. Мене в даному контексті набагато більше сьогодні цікавить вплив Росії на українські телеканали… Я б нічого не могла виключати в цій історії. Хоча для Коломойського “1+1” – це базовий ресурс. І вже так сталося, що для українських олігархів наявність телеканалу – це найкращий захист їхнього бізнесу. Тому це важливий момент. Але російські впливи на українське телебачення мене хвилюють набагато більше». Далі депутатка з «Народного фронту» перейшла до обговорення впливу на редакційну політику телеканалу «Інтер» громадянина Росії, політтехнолога Ігоря Шувалова.
«Детектор медіа» зібрав думки ще кількох своїх джерел, які можуть бути обізнаними з ситуацією. Наш співрозмовник з групи «1+1 медіа» заперечив інформацію про продаж половини «1+1» оточенню Президента. На його думку, джерелом цієї інформації є «Народний фронт». Не підтвердили цю інформацію й у «Приватбанку». Крім того, 26 серпня відбулися загальні збори акціонерів банку, де було ухвалено рішення збільшити його статутний капітал на більше як 2,5 млрд грн. за рахунок спрямування частини прибутку 2015 року та частини нерозподіленого прибутку за минулі роки.
Тим часом у Facebook обговорюють можливе єднання «Народного фронту» і президентської політичної сили. Ведучий «1+1» Олександр Дубинськийвбачає в призначенні харків’янина Ігоря Райніна главою Адміністрації Президента України фінальну стадію проекту з об’єднання «Народного фронту» (одним із лідерів якого є міністр внутрішніх справ, харків’янин Арсен Аваков) і президентської партії «Солідарність», що разом із голосами фракції «Відродження» дозволило б їм утворити коаліцію без участі «Батьківщини» та «Самопомочі». Щоправда, ведучий «1+1» делікатно не згадує про політичну дружбу Арсена Авакова (й Ігоря Райніна) з Ігорем Коломойським – зате на це натякають читачі його блогу.
Читайте также: Коломойський спростував гучну заяву на рахунок Порошенка і каналу 1+1
Та повернімося до медійних активів. Ми спробували отримати коментарі в керівників телеканалів, ймовірний продаж яких обговорюється на ринку. Зв’язатися з генеральним директором «1+1 медіа» Олександром Ткаченком і генеральний продюсером «112 Україна» Сергієм Логуновим не вдалося. Генеральний директор телеканалу «Ера» Ігор Лоташевський сказав наступне: «Я як менеджер каналу знав би про продаж. Наразі канал працює, як і раніше, і власники його не змінилися». Генеральний продюсер NewsOne Олексій Семенов від коментарів відмовився на підставі того, що не відповідає за фінанси.
Офіційний власник телеканалу NewsOne Євген Мураєв сказав, що переговорів про продаж NewsOne не вів, чутки такі чув, але це неправда:
- Евгений, несколько источников утверждают, что 50% канала NewsOne и «112Украина» были проданы людям, близким к окружению президента. Вы могли бы подтвердить или опровергнуть информацию?
- Во-первых, я – не акционерное общество, я владелец 100% ООО «Новини – 24 години», и во-вторых, даже переговоров таких не вел. У власти всегда есть желание консолидировать СМИ, это понятно, но, к сожалению, она действует не финансовым путем, а силовым. То, что на канал оказывают давление – это правда, то, что каналу уже третий месяц Нацсовет не продлевает лицензию и не рассматривает этот вопрос – это тоже правда. То, что ходят такие слухи о продаже канала, я слышал и раньше. Но это не правда.
То же самое касается и канала «112» - канал находится под прессингом со стороны власти. Но это только потому, что мы даем возможность высказывать мнения всем, и часто они идут в разрез с провластным позиционированием.
- Вам поступали предложения о покупке канала?
- Многократно, от разных политических сил. И у меня пока планов продавать его нет. Но не нужно питать иллюзий относительно власти: я не удивлюсь, если одномоментно и у меня, и у «112» начнутся какие-то маски-шоу. Это больше похоже на правду, чем договоренности о продаже.
Співрозмовник «Детектора медіа» з Адміністрації Президента офрекордс ані підтвердив, ані спростував інформацію про можливий перехід кількох телеканалів під контроль оточення Петра Порошенка.
Водночас наше джерело в силових структурах зауважило, що ці чутки вже другий місяць ходять, але жодного підтвердження немає. І наразі все виглядає досить смішно. Водночас, за його даними, на телеканалах, уже два роки є «наглядачі» за контентом. Тож, мовляв, робити якісь висновки з інформаційної політики каналів про зміну їхніх власників недоречно.
Втім, можна все ж таки побачити, як інформаційна політика певних
каналів стає все більш лояльнішою до провладних ініціатив та політиків. Зокрема, свіжий моніторинг інформаційних телеканалів, проведений ГО «Детектор медіа», засвідчив, що в ефірі телеканалів NewsOne та «112 Україна» наразі можна почути політиків із різних політичних сил. 19 липня на NewsOne це були ВО «Свобода» (Олег Тягнибок), «Опозиційний блок» (Олександр Вілкул), «Батьківщина» (Олексій Рябчин), Блок Петра Порошенка (Наталія Новак, Віктор Кривенко), Радикальна партія Олега Ляшка (Ігор Мосейчук), «Самопоміч» (Семен Семенченко). Також до студії було запрошено двох урядовців — міністра енергетики та вугільної промисловості Ігоря Насаликата заступника міністра економічного розвитку та торгівлі Максима Нефьодова, — й голову Фонду державного майна Ігоря Білоуса. Крім того, канал транслював наживо прес-конференцію за участю прем’єр-міністраВолодимира Гройсмана.
Читайте также: Новая повестка Петра Порошенко
Глядачі каналу «112 Україна» мали нагоду почути й побачити представників «Опозиційного блоку» (Євген Балицький), «Батьківщини» (Сергій Соболєв, Сергій Євтушок, Ігор Гузь, Олексій Рябчин), «Народного фронту» (Антон Геращенко, Ігор Лапін, Вадим Денисенко, Андрій Помазанов), Блоку Петра Порошенка (Костянтин Усов, Олег Барна, Олег Петренко, Володимир Мельниченко), Радикальної партії Олега Ляшка (Дмитро Линько), «Самопомочі» (Семен Семенченко), з групи «Воля народу» (Володимир Литвин), позафракційних (Володимир Парасюк, Олег Осуховський). В ефірі з актуальними коментарями також були голови обласних адміністраційМихеїл Саакашвілі та Павло Жебрівський. Іншими словами, арифметично виразну перевагу в ефірі мали представники фракцій і політичних сил, які підтримують чинну владу. Також в ефір «112» каналу включався прем’єр-міністр Володимир Гройсман.
Водночас група «1+1 медіа» нещодавно публічно обурилася спробою влади, нібито, впливати на її контент: підконтрольне «1+1 медіа» видання «Телекритика» напередодні Дня незалежності опублікувало статтю «Як Стець та В’ятрович вчили телеканали День незалежності святкувати». Приводом для обурення став лист із пропозицією «висвітлити етапи створення держави Україна», який 8 серпня Мінінформполітики розіслало найбільшим телеканалам. Щоправда, обурення телеканалів з приводу «наглядачів» або погодження спікерів з представниками АП або піарниками певних політиків – нам поки що чути не доводилося, хіба що з рік тому від телеканалу «112 Україна» про нібито загальний тиск.
Висновок можна зробити на даний момент один: немає підтверджень про продаж-купівлю каналів. Але певні рухи, судячи з усього, відбуваються. Не факт, що в усіх випадках саме до зміни власників. Скоріше, мова може йти й про отримання або посилення контролю над редакційною політикою телеканалів або узгодження позицій між власниками та командою Президента.
detector.media...

Еще по теме

Коломойський спростував гучну заяву на рахунок Порошенка і каналу 1+1

Коломойський спростував гучну заяву на рахунок Порошенка і каналу 1+1

29-08-2016, 23:40
Палицю «попалили» на скандальній вечірці в одіозного регіонала

Палицю «попалили» на скандальній вечірці в одіозного регіонала

6-06-2016, 20:56
Коаліції кінець. Хай живе нова коаліція?

Коаліції кінець. Хай живе нова коаліція?

18-02-2016, 20:34
БПП розглядає дві кандидатури на посаду першого віце-прем’єра

БПП розглядає дві кандидатури на посаду першого віце-прем’єра

27-01-2016, 23:06
Савік Шустер показав заборонене інтерв’ю Порошенка

Савік Шустер показав заборонене інтерв’ю Порошенка

14-11-2015, 03:55
50 депутатів, яких Порошенко позбавить мандатів в першу чергу

50 депутатів, яких Порошенко позбавить мандатів в першу чергу

21-10-2015, 01:35
Социум

Редактор раздела Социум
Написать на e-mail